The next big scientific and cultural paradigm is virtual
    reality.
(Thomas Campbell)
  Volgens wetenschapper en natuurkundige Tom Campbell leven we in een virtuele
  simulatie. Hij schreef er een uitgebreid en gedetailleerd boek over (My Big TOE) waarin hij alle aspecten van zijn simulatiemodel uit de doeken doet. Begin
  jaren '70 begon Tom onderzoek te doen naar veranderde bewustzijnstoestanden,
  onder meer via gecontroleerde OBE's (uittredingen) samen met Robert Monroe van
  het Monroe Instituut, een laboratorium voor de studie van bewustzijn. Robert
  Monroe schreef zelf drie interessante werken over zijn bevindingen tijdens zijn
  astrale reizen (Journeys Out Of The Body, Far Journeys, en The Ultimate
  Journey). Dit jarenlange metafysisch onderzoek van bewustzijn en andere
  werkelijkheden, die gebaseerd zijn op ervaringen uit eerste hand, leidde
  uiteindelijk tot het basiswerk van Tom (My Big Theory Of
  Everything of MBT). Campbell's MBT bouwt voort op 40 jaar onderzoek en
  beschrijft een model van de werkelijkheid wat de objectieve en subjectieve
  werelden van geest en materie, fysica en metafysica, normaal en paranormaal,
  seculier en religieus met elkaar verenigt. Geen eenvoudige opdracht, veel
  (materialistisch ingestelde) wetenschappers breken er hun tanden op.
  
  
  Volgens het algemeen aanvaarde materialistische model is de wereld een
  objectieve fysieke werkelijkheid waarin materie fundamenteel is en bewustzijn
  een gevolg van die materie (namelijk een 'toevallige' bijwerking van de
  neuronenwerking in het brein). Om de wereld te kunnen begrijpen, is er dus ook
  geen behoefte om te zoeken naar verklaringen die buiten die materiële
  werkelijkheid liggen. Het gevolg is dat heel wat vragen onbeantwoord blijven
  vanuit een strikt materialistische benadering. Volgens Campbell's theorie (en
  die van anderen) zijn tal van vragen wél te beantwoorden wanneer het huidige
  realiteitsmodel uitgebreid wordt tot buiten de fysiek waarneembare realiteit
  en wanneer bewustzijn als hoofdparameter wordt beschouwd.
  Ik beschouw bewustzijn als fundamenteel. 
Ik beschouw materie als een
    afgeleide van bewustzijn. 
Alles waar we over praten, alles wat we als
    bestaand beschouwen, 
postuleert bewustzijn.
   
    (Max Planck – uitvinder van de kwantumfysica - 1931) 
  Een bekende theorie van de virtuele simulatie onderzoekers stelt
  dat de basis van de werkelijkheid steunt op (digitale) informatie waarmee een
  zintuiglijk ervaarbare wereld gesimuleerd wordt. Professor Edward Fredkin
  spreekt over de Ultieme Computer als bron van die informatie en data en dus
  van de simulatie. Die 'computer' (niet vergelijkbaar met onze computer apparatuur, het is een metafoor) zou zich dan buiten het universum bevinden (net
  zoals de speelconsole zich niet in het videogame bevindt). Ook natuurkundige
  John Wheeler, definieert de werkelijkheid als digitaal en is gekend door de
  uitdrukking
  'It from Bit'. Kort gezegd: alle fysieke dingen zijn  informatie-theoretisch van
  oorsprong en het universum is 'participerend', dus de waarnemer bepaalt mee de
  realiteit. Digitale eenheden (bit) zijn de basis voor fysieke dingen (it). Tom Campbell gaat nog een stap verder en zegt dat
  bewustzijn de bron is van de simulatie, wat betekent dat de
  werkelijkheid wordt gegenereerd door het bewustzijn. Het is bewustzijn die als het ware een virtuele simulatie tevoorschijn brengt als een soort 'trainingsomgeving' voor geïndividualiseerde fragmenten van Bron (God of  AUM zoals Campbell het noemt).
  De avatars en de spelers
De parallel met computerspelletjes ligt voor de hand. Dat is ook
  de metafoor (of beeldspraak) die Campbell gebruikt om zijn theorie te verduidelijken. Indien de
  vergelijking met een videogame klopt, dan zou dat betekenen dat zowel onze
  fysieke lichamen (de avatars) als de waargenomen werkelijkheid (de Aarde en
  het universum) in feite virtueel zijn, in de zin van: niet écht maar
  gesimuleerd en gecodeerd als data. Maar wie en waar zijn dan de eigenlijke
  spelers? Aangezien de avatars bestaan in deze fysieke realiteit, is de
  logische implicatie dat de speler en de game-server buiten de fysieke
  realiteit bestaan, want dat is de manier waarop een virtuele realiteit werkt.
  Net als bij een videogame, de virtuele avatar is zichtbaar op het scherm als
  het speelpoppetje maar de speler en de console/computer bevinden zich
  niet in het spel. Dus als de spelers en de server niet fysiek zijn en
  niet in het spel, wat en waar zijn ze dan? 
  Campbell suggereert dat zowel de spelers als de server bewustzijn zijn. Andere woorden voor bewustzijn zijn Spirit, Ziel, Zelf, Atman, Monade. Dat
  zou betekenen dat het bewustzijn van een mens verbonden is en ingelogd zit met
  een datastroom die ergens vandaan komt. Die datastroom definieert het lichaam
  (de avatar) en de werkelijkheid via de zintuigen. We ontvangen en
  interpreteren (decoderen) informatie via het zien, horen, ruiken, proeven
  en aanraken. Bijgevolg ervaren wij, als bewustzijn, dat we een lichaam hebben
  en een werkelijkheid waarnemen. Net als in een nachtelijke droom waar we een
  droomwerkelijkheid ervaren in de geest. Net zo verschijnt de avatar en de
  wereld in het/ons bewustzijn. Vanuit dit standpunt is het virtuele brein niet
  de 'speler' maar een deel van de avatar. En het is bewustzijn (Spirit) die beslissingen neemt. Deze zienswijze biedt een antwoord op het 'harde probleem'
  in de biologie en neurologie, namelijk waarom de hersenen geen bewustzijn
  lijken te produceren. De hersenen zijn namelijk deel van de interface, een
  soort decodeer computer voor data afkomstig van bewustzijn, wat primair is.
  
Realiteit als informatie
Experimenten in de kwantumfysica suggereren dat zowel wij als de
  werkelijkheid net zo digitaal zijn als de moderne computertechnologie. De
  wereld is een verzameling informatie in een bepaalde relatie tot elkaar en
  bestaat alleen in bewustzijn via de interface van de geest (mind). Hoe werkt het? We
  ontvangen informatie via de zintuigen die we dan interpreteren/decoderen
  volgens de mogelijkheden/instrumenten die de avatar bezit. Een insect
  decodeert de datastroom anders dan een mens en ervaart dus een andere
  werkelijkheid omdat de insectenavatar anders uitgerust is. Zo krijgen we de indruk/ervaring dat we in een fysieke wereld
  leven. Maar eigenlijk betekent het dat de fysieke werkelijkheid gewoon een
  illusie is, zoals Einstein bijna honderd jaar geleden al zei. Het is een datastroom (informatie) die omgezet wordt in een zintuigelijk ervaarbare werkelijkheid.
Acroniemen en terminologie
Dit zijn enkele acroniemen die Campbell gebruikt in zijn boek. Oudere beschavingen hadden een andere terminologie om dezelfde fenomenen te beschrijven, zoals God, hemel, hel, Indra's net, ziel, maya, bardo, droomtijd, ...
AUM – Absolute Unbounded Manifold - Absoluut Onbegrensde Manifestatie - de Godheid die manifest wordt in ontelbare vormen, en zelfbewust is.
AUO – Absolute Unbounded Oneness - Absoluut Onbegrensde Eenheid - de ongemanifesteerde Godheid.
FWAU – Free Will Awareness Unit - een Vrije Wil Kennis Eenheid - een voelende PMR entiteit, bijvoorbeeld een mens.
IUoC - Individuated Unit of Consciousness - een Geïndividualiseerde Eenheid van Bewustzijn - een hoger Zelf of overziel, een grotere NPMR versie van een voelend wezen.
LCS - Larger Consciousness System - Ruimer Bewustzijn Systeem - een andere naam voor AUM (of God in religieuze kringen).
MBT - My Big TOE (Theory of Everything) - de Theorie van Alles volgens Tom Campbell.
NPMR - Non-Physical Matter Reality - de Niet-Fysieke Materie Realiteit - de metafysische dimensies en astrale werelden.
PMR - Physical Matter Reality - de Fysieke Materie Realiteit - het universum waar wij nu in leven (maar er zijn nog meer universa).
QoC – Quality of Consciousness - Kwaliteit van Bewustzijn - een georganiseerde, heldere en gefocuste intentie genereert een lage entropie (wanorde).
TBC – The Big Computer - De Grote Computer - die de infrastructuur der realiteit berekent en runt.
VR – Virtual Reality - Virtuele Realiteit - alle realiteiten zijn mentale constructies, ze zijn niet echt noch fysiek.
    My Big TOE (MBT)
Het MBT boek is een trilogie van 800 pagina's en eigenlijk meer een werk
    over metafysica maar dan opgevat als een wetenschappelijke studie. MBT is
    gebaseerd op het inzicht dat de realiteit zoals we die ervaren gebaseerd is
    op Bewustzijn en propageert het bestaan van meerdere virtuele
    realiteiten waarbinnen we tegelijkertijd bestaan. Het benadrukt dat onze
    werkelijkheid (PMR) niet meer is dan een reeks begrenzingen gedefinieerd
    door natuurkundige regels die de informatie beperken die we ontvangen en die
    we dan interpreteren/decoderen als 'fysiek' en echt. Deze Theorie van Alles
    (MBT) beschrijft ook een model van het Grotere Bewustzijnssysteem (LCS)
    waarbinnen alles bestaat en wat de fundamentele basis is van onze werkelijkheid.
    In wezen verklaart dit nieuwe paradigma die concepten en ervaringen die
    momenteel als paranormaal of psi beschouwd worden. Dit omvat ervaringen als
    het placebo-effect, kwantumverstrengeling, voorkennis, buitenlichamelijke
    ervaringen (OBE), bijna-doodervaringen (BDE), communicatie na de dood (ADC)
    en zelfs aspecten van dromen, met name lucide dromen. 
The greatest untold story is the evolution of God.
    (George Gurdjieff)
  
    Het zou te ver voeren om het hele boek samen te vatten. Bovendien staan er honderden video's op YouTube waar Tom alles op een eenvoudige manier en tot in detail uitlegt. In één zin gezegd: we zijn in wezen fragmenten van Bewustzijn (IOuC) die gebruik maken van vrije wil avatars (FWAU) om in te loggen op 
een gesimuleerde virtuele 'trainingsomgeving' (de Aarde en het Universum) waar we evolueren door 
de entropie (chaos) te verlagen richting meer liefde en empathie. En 
dit evolutieproces laat op zijn beurt ook het 'grote geheel' verder evolueren of devolueren (het LCS of God) afhankelijk van onze keuzes (liefde of angst). 
Het model
    van Campbell beroept zich dus op twee eenvoudige Constanten of parameters (Bewustzijn en Evolutie). De eerste
    Constante is het bestaan van het Oerbewustzijn, het primaire
    materiaal van de Werkelijkheid, AUO (Absolute Onbegrensde Eenheid) genaamd (God).
    In zijn primordiale staat heeft AUO een vaag en ongeorganiseerd bewustzijn.
    AUO wordt niet opgevat als Oneindig (en is dus misschien niet het Ultieme
    Wezen). Merk op dat AUO niet alwetend of almachtig is, maar simpelweg
    Al-Wat-Is. Het is dus niet inherent perfect. Dit kan een verrassing zijn
    voor religieuze en spirituele zoekers, die normaal gesproken de Godheid
    opvatten als oneindig en volmaakt. Maar het biedt wel een antwoord voor een
    bekend probleem van de mysticus. Namelijk: als we allemaal deel uitmaken van
    het Ene Bewustzijn, waarom bestaan we dan op een fysieke Aarde, waarom
    evolueert het Leven en waarom hebben we die drang om onszelf te verbeteren?
    Hoe kan perfectie zichzelf verbeteren? En waarom zou het Leven dat van ons
    verwachten? De suggestie dat de AUO evolueert, net als wij, biedt een
    antwoord op dit raadsel. Door en via onze evolutie en ervaring herkent en ontdekt God Zichzelf. Dit vereist ook de introductie van de tweede
    Constante: het Fundamentele Proces, of met andere woorden: de drang
    om te evolueren. Voor bewustzijn betekent evolutie het verminderen van
    entropie (wanorde) waardoor bewustzijn ruimer, helderder en meer
    georganiseerd wordt. Een kwalitatief hoger bewustzijn wordt herkend en
    ervaren als gelukkiger, liefdevoller en minder door het ego gedomineerd, dus
    minder angstig.
  
Bouwstenen van het LCS
Het Larger Consciousness System (LCS) is een fundamenteel concept van het Tom Campbell model. Een andere benaming is Absolute Unbounded Manifold (AUM). Het is de totaliteit van het bestaan, het Ene Bewustzijn, of God in religieuze termen. Hoewel het LCS grotendeels een mysterie blijft, toch kunnen enkele fundamentele eigenschappen benoemd worden.
Vergeet niet dat het virtuele realiteit model (VR) van Tom Campbell een metafoor is. Men kan het niet letterlijk nemen (de Grote Computer is geen échte computer zoals wij die kennen), het is een beeldspraak om aan te geven dat er een overeenkomst is. Het VR model komt het dichtst in de buurt van een beschrijving van deze realiteit, meer nog dan het Holografisch Universum en andere theorieën. De wereld werkt op een binaire manier
  (deeltjes en golven), de manier waarop realiteiten zich ontvouwen als fractalen
  en hoe wij deelnemen aan deze verschillende realiteiten is zeer verwant aan
  virtuele realiteiten. Eenvoudig gezegd definieert Campbell zijn VR model als een vrije wil realiteit die vertrekt van een primair bewustzijn, die berekend is, die gebaseerd is op informatie, die een set regels volgt en waar tijd (en dus evolutie) een cruciaal element is (want zonder tijd kan geen evolutie plaatsvinden). Vrije wil veronderstelt het kunnen maken van keuzes en een keuze maken kan enkel als er een tijdsverloop is (voor en na de keuze) en het verstrijken van tijd betekent automatisch verandering (evolutie/devolutie).
° Bewustzijn is fundamenteel en primair.
° Alles wat
    bestaat, maakt deel uit van het LCS.
° Alles is data en informatie,
    namelijk gegevens die verwerkt en gecodeerd worden.
° De fysieke wereld die
    we ervaren is een digitale simulatie gemaakt door het LCS. Deze simulatie is
    ontworpen om een omgeving te bieden waarin we kunnen leren en groeien. De
    simulatie is voortdurend in ontwikkeling en het LCS probeert onze
    leerervaringen te optimaliseren.
° Het LCS is een intelligent systeem
    wat zelf evolueert en groeit, en dat doet het door de keuzes die bewuste wezens
    zoals wijzelf maken.
° De lichtsnelheid is een constante.
° In
    deze virtuele realiteit zijn tijd en ruimte niet absoluut, maar maken
    deel uit van de simulatie. Dit betekent dat verleden, heden en toekomst
    gelijktijdig bestaan en dat gebeurtenissen buiten de volgorde kunnen
    plaatsvinden of gelijktijdig lijken te gebeuren.
° Er is vrije wil in
    het LCS, vrije wil is essentieel voor bewustzijn.
° Binnen het LCS zijn
    er kleinere bewustzijnseenheden, Campbell noemt hen
    Individuated Unit of Consciousness (IUC). Dit is wat in spirituele kringen het Hoger Zelf wordt genoemd. Het IUC is zelfbewust en heeft een vrije wil. Het is een geïndividualiseerd bewustzijn wat onlosmakelijk
    verbonden is met het LCS. Als fysieke wezens op Aarde zijn we
    een projectie van een fragment van dit IUC. Die incarnatie als mens
    van vlees en bloed wordt een FWAU genoemd, een bewuste entiteit met een
    vrije wil (het kleine zelf of ego).
° Het individueel bewustzijn van ieder mens is een 'vrije wil eenheid'
    die keuzes kan maken binnen het systeem. Deze keuzes helpen onze realiteit
    vorm te geven en dragen bij tot de evolutie van het LCS als geheel. Het doel
    in het leven is om te evolueren en spiritueel te groeien en de keuzes die we
    maken in deze virtuele realiteit dragen bij aan onze groei.
° Chaos,
    hoge entropie, en ongestructureerde gegevens betekenen devolutie.
°
    Orde, lage entropie en gestructureerde gegevens duiden op evolutie.
° Intentie is de
    belangrijkste drijfveer. Gedachten en acties zijn secundair.
° De
    intentie om samen te werken met elkaar leidt tot een lage entropie, en dit
    is (of het lijkt althans) het doel van het systeem te zijn. Een ander woord
    voor samenwerking is liefde, of StO (Service to Others).
° Een IUC wat
    niet samenwerkt, draagt bij aan een hogere entropie, een devolutie of chaos.
    Een ander woord voor niet samenwerken is vijandigheid of angst, of StS
    (Service to Self).
° Onze werkelijkheid is een ondergroep, een
    deelverzameling (subset) van het grotere bewustzijnssysteem (LCS).
°
    Als IUC staan we buiten deze op materie gebaseerde realiteit.
° Deze
    realiteit kan ook gezien worden als een virtuele realiteit hoewel dit
    slechts een metafoor is (een beeldspraak, een vergelijking).
° Wij
    ervaren ruimte en tijd, in de LCS is dat niet het geval.
° We kunnen in
    meerdere (virtuele) realiteiten tegelijk zijn, want vanuit het LCS
    perspectief bestaat er niet zoiets als tijd en ruimte.
° Deze virtuele
    realiteit heeft logica, een set van regels en beperkingen. Sommige van deze
    regels staan bekend als 'natuurwetten' zoals zwaartekracht, constante lichtsnelheid,...
  
Bonus: Robert Monroe Focus Levels
Een Focus Level is een staat van bewustzijn en gezien bewustzijn virtuele
    realiteiten kan genereren/bezoeken, zou men een Focus Level ook als een
    ervaringsgebied kunnen beschouwen (een astrale projectie en bijhorende wereld). Zowel Tom Campbell
    als Robert Monroe (en vele anderen) bezochten en bezoeken deze
    bewustzijnsstaten (regio's of territoria) onder gecontroleerde en
    gedocumenteerde omstandigheden. Er zijn meer dan 69 Focus Levels (volgens Monroe), hier is een
    selectie.
  
    Focus 1: Het normale, alledaagse waakbewustzijn. Is volledig in fase
    met de Aardse, fysieke, materiële realiteit. Ook wel 'C1-bewustzijn'
    genoemd.
Focus 3: Beide hersenhelften synchroniseren zich.
Focus 10:
    Het fysieke lichaam is in een diepe ontspanning terwijl de geest bewust,
    wakker en alert blijft. 'Geest wakker, lichaam in slaap.' Het is de eerste
    stap in het losmaken van het menselijke rationele bewustzijn uit de
    realiteit van de stoffelijke materie. De voorbereidende fase om een
    uittreding te ervaren. In deze staat kunnen technieken en hulpmiddelen
    ingezet worden (zoals klank, geleide meditaties) om angsten en spanning te
    verminderen of om heling te bespoedigen of om antwoorden uit het onderbewuste te
    krijgen.
Focus 11: Het Toegangskanaal. Het ultieme communicatiekanaal naar
    alle niveaus van bewustzijn - mentaal, fysiek en emotioneel.
Focus 12:
    Een staat van verruimd bewustzijn terwijl het lichaam diep ontspannen blijft
    en slaapt. Kan opgewekt worden via geluidspatronen.
Focus 15:
    Een tijdloze toestand. Een bewustzijnsniveau wat nieuwe perspectieven opent
    in de geest en veel mogelijkheden biedt voor zelfonderzoek voorbij de
    grenzen van tijd en ruimte. Lineaire tijd is niet langer relevant voor
    ervaring. Soms ook de Leegte of Zuiver Potentieel genoemd.
Focus 21:
    Aan de rand van de waarneming van het tijd/ruimte continuüm. Stemt overeen
    met de diepe slaaptoestand (delta bewustzijn), maar de geest blijft volledig
    bewust en actief en stuurt de activiteit. De brug naar andere
    werkelijkheden. Dit niveau biedt de mogelijkheid om andere realiteiten en
    energiesystemen te verkennen voorbij wat we fysieke materie/ruimte/tijd
    noemen.
Focus 22: Op de grens tussen tijd/ruimte en de niet-fysieke staat van
    zijn. Hier vinden we fysiek levende mensen die in een staat van gedeeltelijk
    bewustzijn of bewusteloosheid verkeren. Ze kunnen lijden aan delirium,
    chemische afhankelijkheid, drugs, alcoholisme of dementie. Ze kunnen onder
    narcose of comateus zijn. Mensen lijken hier gestoord, verdwaald of verward.
    Ervaringen op dit niveau herinnert men als een droom of hallucinatie.
Focus 23:
    De toestand waarin een individu zich kan bevinden onmiddellijk na de fysieke
    dood. Het territorium van de 'nieuwkomers'. Een niveau dat bewoond wordt
    door degenen die onlangs hun fysieke lichaam hebben verlaten, maar die hun
    dood nog niet hebben kunnen (h)erkennen en accepteren. Hier vinden we mensen
    uit alle perioden van de geschiedenis. Ze zijn bijna altijd geïsoleerd en
    alleen. Vaak hebben de omstandigheden van hun dood hen gedesoriënteerd
    achtergelaten op de plaats waar ze zijn. Vaak beseffen ze niet dat ze
    gestorven zijn. Ze proberen contact te houden met de fysieke wereld door in
    de buurt van bekende mensen of plaatsen te blijven. Dit zijn de zogenaamde
    geesten en spoken.
Focus 24/25/26: Dit zijn de Gebieden van het Overtuigingssysteem of de
    Territoria van de Geloofsstelsels. Het zijn omgevingen die corresponderen met bepaalde gedachten en
    overtuigingen. Dit zijn territoria voor geloofssystemen, religies en
    filosofieën. Hier vinden we
    degenen die niet langer fysiek in leven zijn en wier 'kader' overeenkomt met
    de (religieuze en spirituele) overtuigingen die ze in hun Aardse leven hadden. Sommige plaatsen
    lijken op de hemel, andere op de onderwereld. In zekere zin zitten ze
    gevangen zoals degenen in focus 23, behalve dat ze niet geïsoleerd zijn. Ze
    kunnen communiceren met anderen die hun overtuigingen delen, maar de
    communicatie met iemand die een andere overtuiging heeft, is heel beperkt.
    
Focus 24: Een geloofsterritorium gegenereerd
    door eenvoudige of primitieve religieuze of culturele overtuigingen. Het is, net als focus 25 en 26, een consensus realiteit (een virtuele realiteit gegenereerd door een collectief bewustzijn van een groep overzielen).
Focus 25: De uitdrukking als geloofsterritorium van de belangrijkste georganiseerde
    religieuze overtuigingen. Zo hebben de vele christelijke subgroepen elk hun eigen 'hemelgebied' die enkel bestaat omdat ze
    hem samen gecreëerd hebben en in stand houden. Zo ook voor de volgelingen en gelovigen van de andere grote
    wereldgodsdiensten die hun eigen virtuele realiteit hebben gecreëerd.
    
Focus 26: Hier worden bepaalde gebieden geïdentificeerd, weinig
    in aantal, die de structuren en kennis bevatten van verschillende zeer
    individuele religieuze en andere overtuigingen gebaseerd op directe ervaring
    van het Zelf (mystici).
Focus 27: De rand van het menselijk
    denkvermogen. De plaats van een virtueel tussenstation (geen eindpunt) om
    uit te rusten en te herstellen van het trauma van de fysieke dood, om
    levensgebeurtenissen te herbekijken en om de volgende levensfase te plannen.
    Deze omgeving wordt soms 'het park' genoemd: een plek gecreëerd door de
    menselijke geest, waar zielen hulp bieden aan nieuwkomers. Dit gebied lijkt
    op verschillende Aardse omgevingen om nieuwkomers niet te desoriënteren.
Focus 28: Dit niveau ligt niet alleen voorbij tijd/ruimte/materie, maar ook voorbij het menselijke denken. Een verblijf in
    28 en daar voorbij beperkt de mogelijkheden tot terugkeer in een fysiek
    menselijk lichaam.
Focus 34/35: Het gebied van de Samenkomst.
    Wezens van vele andere locaties in het fysieke universum zijn hier verzameld
    om getuige te zijn van de komende Aardeveranderingen. Voor het eerst genoemd
    in het tweede boek van Robert Monroe, Verre Reizen.
Focus 42:
    Ik-daar clusterbewustzijn.
Focus 49: Zee van ik-daar
    clusters.
°
    My Big TOE
    - Officiele website 
° My Big TOE Wiki
°
    My Big TOE - Thomas Campbell
    - Free Online Book (3 delen, 820p)
° My Big TOE - YouTube Playlist 
Deel 2: Simulatie Theorie Tom Campbell
Volgende keer deel 3: David Icke
Geen opmerkingen
Een reactie posten