21/11/2021

Metaverse 1 (Introductie)

Mark Zuckerberg, de baas van Facebook, lanceerde onlangs de plannen om volledig in te zetten op nieuwe technologieën waarmee een Metaverse kan ontwikkeld worden (in samenwerking met vele andere big tech bedrijven). Men spreekt al over de volgende belangrijke fase in de internetwereld die een even grote revolutie zal veroorzaken als de smartphone ooit of de social media kanalen tegenwoordig. Meta komt uit het Grieks en betekent 'voorbij' en het wijst op een ruimere, bredere en diepere context voorbij het gewone en bekende. In het Hebreeuws betekent meta trouwens 'dood' en in het Duits 'kracht' en 'strijd'. Verse is dan een verkorting van universum.

In het Metaverse kijk je niet langer op een scherm (zoals nu) naar wat het internet allemaal te bieden heeft. Het Metaverse biedt de mogelijkheid om midden in de ervaring te stappen, je bent deel geworden van een nieuw universum, eerst figuurlijk via een avatar, later zelfs letterlijk via een Neuralink chip. Je zit IN het internet, ingeplugd IN een virtuele simulatie. De digitale en de fysieke wereld zijn samen gesmolten. Wanneer een mega tech bedrijf zoals Facebook miljoenen dollars investeert in een project en zelfs de naam van zijn hoofdbedrijf verandert naar Meta dan kun je zeker zijn dat hier iets heel belangrijks aan de hand is. Ze creëren een matrix binnen een matrix. Een digitale wereld waar het 'gewone' plebs zich rijk voelt, prachtige huizen bouwt, allerlei ervaringen creëert en onbeperkt fantaseert terwijl big tech en de grote investeringsmaatschappijen de (echte) fysieke wereld (en haar bewoners) in bezit nemen. 

Het Metaverse is (volgens Wikipedia) het gehele netwerk van aan elkaar gekoppelde virtuele 3D-ruimtes waarin de gebruikers, vaak door middel van avatars, interactief kunnen rondkijken en interageren. Het omvat en verbindt alle bestaande en toekomstige virtuele werelden, maakt gebruik van augmented reality en speelt zich af op het internet. Het Metaverse is dus een online netwerk van virtuele driedimensionale werelden die er permanent zijn (always-on). Het is een virtuele wereld waar mensen zich kunnen inpluggen om dan in cyberspace te bestaan, te handelen, te ontspannen, te spelen, te vergaderen, te bouwen,...eigenlijk om alles te doen wat je ook in de organische wereld kunt doen plus nog veel meer.

Vergelijk het met Neo in de Matrix films die, na het nemen van de rode pil, beseft dat hij eigenlijk in een virtuele realiteit leeft, een soort simulatiewereld die niet van echt te onderscheiden is. Of  Wade Watts uit Ready Player One die de harde en uitzichtloze wereld ontvlucht door via zijn avatar in te loggen in OASIS, een meeslepend virtueel universum waar het grootste deel van de mensheid zijn dagen doorbrengt. In OASIS kun je overal naartoe, je kunt er alles doen en je kunt er iedereen zijn, de enige beperking is je eigen verbeelding. Er zijn ondertussen tal van Hollywood producties die het thema van virtuele simulatiewerelden propageren en onder de aandacht brengen. Denk aan de twee TRON films en Free Guy uiteraard, maar ook Inception, Total Recall, eXistenZ, The Island, Source Code, Surrogates, The Tirtheenth Floor, Virtuosity, Extracted, The Truman Show,...en series als Black Mirror en Westworld.

Om het Metaverse te verkennen en te gebruiken heb je anno 2021 nog een Virtual Reality hoofdconsole nodig (voor de zintuigelijke indrukken zien, horen, ruiken en proeven) en eventueel zelfs een volledig kostuum met sensoren (interessant bij virtuele seks). Ook maak je een speelpoppetje of avatar aan die dan jouw personage in cyberspace vertegenwoordigt. Maar het vraagt niet veel verbeelding om te snappen dat interactie met het toekomstige Metaverse ook zal kunnen via de ingeplante breinchip en dus zonder externe hulpmiddelen. Je zit dan volledig geïntegreerd in een digitaal/virtuele wereld (fysiek, emotioneel en mentaal). Maar zover zijn we nu nog niet.

In de tussentijd wordt de mensheid verder aangespoord om zoveel mogelijk tijd on line door te brengen en gewend te raken aan telewerken, shoppen on line, digitale ontspanning en allerlei apps en gadgets. Via de smartphone kan nu het hele leven geregeld worden, van sociale contacten onderhouden en online schoollessen volgen tot internetbankieren en afhaalmenu's bestellen. Je hoeft het huis bijna niet meer uit, de échte wereld en de levende mensen zijn niet langer nodig om contact, voldoening en geluk te vinden. Er zijn al robotpriesters, surrogaatmoeders en kunstmatige broedmachines voor mensenembryo's. Bovendien is die echte wereld toch een nare plaats geworden met virussen, klimaatverstoringen, vervuiling, lawaai, geweld en gevaar. Een vieze bedoening die gedreven wordt door competitie en de jacht op geld. Velen zoeken heil in alcohol, drugs en medicijnen om de ellende te vergeten of te verdoezelen, maar door het Metaverse kun je nu ook vluchten naar een zorgeloos en digitaal 'paradijs'. Eentje die je al dan niet zelf creëert. 



Zuckerberg schetst een rooskleurig beeld van het Metaverse en de mogelijkheden zijn inderdaad eindeloos. Zoals: een stuk land kopen in één van de virtuele werelden (met echte euro's en bitcoins natuurlijk), een huis ontwerpen en bouwen, afspreken met vrienden (die ook ingeplugd zitten), je sociale FB contacten als geprojecteerd hologram ontmoeten, werkvergaderingen bijwonen, solliciteren, participeren in een virtuele economie, universitaire studies volgen aan Harvard of Cambridge, producten en diensten leveren, nieuwe relaties beginnen (Wade Watts uit Ready Player One wordt verliefd op een meisje die hij nog nooit écht gezien heeft), een concert, theatervoorstelling of museum bezoeken (het virtuele concert van Travis Scott in het Fortnite game had maar liefst 28 miljoen on line toeschouwers), naar de virtuele sportschool gaan, een live harttransplantatie bijwonen, een muziekinstrument leren spelen via privélessen, en uiteraard de virtuele seks met partner(s) naar keuze. 

Het Metaverse zal beveiligd worden via blockchain technology en kan makkelijk gekoppeld worden aan cryptocurrency en digitale betaalmiddelen. Want vergis je niet, het Metaverse zal een ontzettend grote economie worden waar de deelnemers heel wat geld zullen spenderen en ook zelf kunnen verdienen. Dat zie je nu ook al bij de vele videogames waar je kleren, huizen en spullen kunt kopen voor je avatar (met digitale munten). Of een bedrijf zoals Upland waar je NFT's van alle plaatsen in de wereld kunt kopen en verkopen. Een NFT is een blockchain koppeling aan een digitaal item. In het geval van Upland wordt je 'eigenaar' van digitale gronden en gebouwen die corresponderen met de echte plaatsen in real life. Het is als Monopoly, je koopt en verkoopt eigenlijk fictieve plaatsen, gebakken lucht eigenlijk, maar wel met echt geld. Niettemin is de markt voor virtueel vastgoed momenteel een booming business. NFT's zijn de digitale eigendommen die in het Metaverse belangrijk zullen worden. De gehele bestaande, fysieke wereld wordt nu gedigitaliseerd (door een bedrijf als Matterport) en wordt daarna een digitale versie in het Metaverse. En plots krijgt de ondertussen beruchte leuze van Klaus Schwab een nieuwe betekenis: 'you will own nothing and will be happy'. Het plebs zal niets bezitten want in het Metaverse is alles digitaal en illusoir (en dus een zeepbel) en de players zullen gelukkig zijn in hun digitaal paradijs ver weg van de ratrace en de stressjungle.

Er is evenwel nog een lange weg te gaan voor het Metaverse werkelijkheid wordt. Maar de voorlopers zijn er al in de vorm van videogames en initiatieven zoals Fortnite, Roblox, Minecraft, Decentraland, Cryptovoxels, Axie infinity, NVIDIA Omniverse, Sandbox, OpenSea, Bored Ape Yacht Club, Coinbase en Facebook Horizon. De videogame industrie en de militaire industrie banen op die manier de weg naar het Metaverse. En dat toont ook aan dat Zuckerberg in feite de boot al gemist heeft. De gaming industrie zit al veel verder qua ontwikkeling van het Metaverse (hardware, software, tools). De videogame ontwerpers bouwen al vele jaren virtuele werelden die steeds realistischer worden en de gaming wereld heeft veel meer deelnemers dan de 3 miljard FB en Instagram gebruikers en ook een grotere economische waarde (150 miljard $ jaarlijkse omzet). 

De vooruitgang staat niet stil, het digitale tijdperk is nog maar pas begonnen. Metaverse is de volgende fase van het huidige internet, de overgang van het tweedimensionale internet (een plat scherm) naar een driedimensionale, ruimtelijke vorm (virtuele locaties). Het is de overgang van het web van objecten (documenten) naar het web van plaatsen (coördinaten). Wat ooit begon als een statisch internet kreeg door de social media en de smartphone een upgrade naar een interactief gebeuren waarbij alles en allen onderling verbonden zijn. En door het Metaverse komt er een nieuwe upgrade, het internet wordt een veelgelaagde virtuele realiteit waar men rechtstreeks en in real time kan deelnemen aan allerhande activiteiten, belevingen en ervaringen samen met vriend en vijand. In 20 jaar tijd van een smartphone in je broekzak naar een smartlife in een nep universum.

Waarom willen ze bij big tech een cyberwereld creëren om in rond te spelen? Het is belangrijk te begrijpen dat het Metaverse een 'lagere' wereld is. Op het eerste zicht lijkt het een geweldige technologische en innovatieve verwezenlijking. De technocraten slagen erin een wereld te scheppen die het bewustzijn van de mensen kan gevangen nemen en vasthouden. Maar in vergelijking met de organische wereld is het Metaverse een achteruitgang. De wijsheid en intelligentie die we vinden in de natuur, in een simpele bloem zelfs, is van een veel hogere orde dan een complete wereld in Minecraft die bestaat uit enen en nullen.

Meta betekent 'voorbij' maar voorbij wat? Voorbij de mens natuurlijk en dan komen we uit op het transhumanisme en posthumanisme. De organische mens verbonden met Aarde en kosmos dient te verdwijnen. Is dat het plan? De creatie van een genetisch aangepaste cyborg zonder ziel? En zo krijg je opnieuw een splitsing in de mensheid. Enerzijds de techfanaten die hun bewustzijn uploaden in avatars, hun lichaam upgraden met technologie en zich amuseren in het Metaverse... en anderzijds de terrafielen die de organische tijdlijn volgen in verbinding met natuur en levende planeet.  


Het Metaverse kan enkel bestaan wanneer voldoende mensen zich uploaden in deze synthetische matrix. Daarom gaan ze dit op alle mogelijke manieren opdringen, net zoals ze bij de smartphone en de vaccins hebben gedaan en nog steeds doen. Je zult als het ware geen keuze hebben anders raak je geïsoleerd in de smart cities en smart world maatschappij. De push om technologie te gebruiken is extreem. Maar is dat wel een goed idee? Is dit de weg die we willen kiezen? Gedwongen worden tot QR codes en digitaal ID gebruik, gedwongen worden tot jaarlijkse vaccinaties en voortdurende testen, gedwongen worden tot digitaal betalen en smartphone gebruik, enzovoort.

Het toekomstplan is duidelijk voor de techfanaten. De smartphone en VR hoofdset met al hun oneindige mogelijkheden is slechts tijdelijk. Het wordt uiteindelijk een interne applicatie ingeplant in het brein. Een ongelofelijke upgrade waarbij mens en machine samen smelten (singulariteit). Het bewustzijn wordt dan ondergeschikt aan en slaaf van technologie. Maar de evolutie van de mens is spiritueel, niet technologisch. Het gaat om de ontwikkeling van innerlijke vermogens en niveaus van bewustzijn. En dit is de strijd die momenteel bezig is. Het is de strijd om de menselijke ziel, een spirituele strijd waarbij technologie (die op zich neutraal is) wordt ingezet om de mens weg te houden van de natuur waar hij verbinding kan vinden met de schepping, de Schepper en zijn eigen essentie. Technologie creëert op die manier een 'leegte' die opgevuld wordt met een nieuw universum, het Metaverse gecontroleerd door A.I.

De grote uitdaging zal zijn om de mensen ooit te overtuigen een breinchip te laten inplanten (in plaats van de VR hoofdset en smartphone). Die minicomputer zal namelijk in het Metaverse zorgen voor rechtstreekse ervaring van zintuigelijke, emotionele en mentale sensaties. Net zoals Neo denkt en ervaart dat hij in een 'echte' wereld leeft, maar uiteindelijk ontdekt dat het slechts enen en nullen zijn en kunstmatig opgewekte percepties. Ook Elon Musk is daarmee bezig via zijn bedrijf Neuralink. Elon Musk gelooft trouwens dat we nu al in een simulatie leven. Alle grote spelers werken samen aan dit Metaverse. Zuckerberg en de game industrie bouwen de virtuele wereld, anderen bouwen de chips, de software, de hardware, enzovoort. De verplichtingen tot vaccinatie en test wattenstaven zijn alvast belangrijke stappen om de mensen te laten wennen aan ingrepen in het fysieke lichaam door de overheid. Dat men het dus 'normaal' gaat vinden dat er wordt gesleuteld aan jouw DNA en breinneuronen.


Is het Metaverse een 'normale' evolutie of eerder devolutie en illusie? Willen we weg van de natuurlijke wereld en ons opsluiten in een virtuele realiteit die bepaald wordt door FB en google? Het menselijk DNA is thuis in de natuurlijke wereld. Willen ze daarom nieuwe instructies geven aan het DNA (via de injecties) om het aan te passen aan een smart tech digital world? Het DNA aanpassen aan een virtueel Metaverse gaat niet in één keer, het gebeurt in stapjes, vandaar de jaarlijkse boostershots. Denk even terug aan de introductie van elektriciteit. Voor die tijd draaide de wereld op kolen, hout, olie,...en de hele infrastructuur was daarop afgestemd. Bijvoorbeeld: de lantaarnpalen in de 18e eeuw werkten op gas of lampolie. Het duurde een hele tijd voor fabrieken en steden aangepast waren voor het gebruik van elektriciteit.

Zo ook met het Metaverse. De mens en de maatschappij worden stap voor stap aangepast aan een technologisch, digitaal en virtueel platform wat dan zal dienen als nieuwe omgeving en het dagdagelijkse leven. Dit proces gaat langzaam, smart cities en 5G zijn slechts de eerste stapjes. Kinderen spenderen meer tijd voor het scherm dan ooit. En fervente gamers spelen makkelijk 12 uur per dag hun favoriete spelletje. Door de gedwongen lockdown is dit nog toegenomen. Luister goed en kijk wat gebeurt: de kinderen worden nu geprogrammeerd en voorbereid om straks het Metaverse in te stappen. Oudere generaties begrijpen de commotie rond dit Metaverse niet of ze willen er niet aan, maar de kinderen en jongeren zullen hier vanzelf inrollen omdat ze het 'normaal' en leuk vinden. Kinderen zijn altijd het doelwit van de powers in charge, omdat ze de toekomst vertegenwoordigen.

Indien de vaccins inderdaad zorgen voor onvruchtbaarheid en miskramen (zoals sommigen dokters beweren en aantonen) dan zullen de toekomstige baby's steeds meer kunstmatig verwekt en voldragen dienen te worden. Maar zo kunnen ze ook dadelijk 'ontworpen' worden door de overheid (designer baby's) met aangepaste kenmerken die compatibel zijn met het Metaverse. Kinderen uit de toekomst worden dan direct geboren in een virtuele matrix en weten niet beter. Net zoals Neo niet beseft dat er nog een echte, organische wereld bestaat waar de outlaws leven (Zion). En vergelijkbaar met de grot van Plato waar de geketenden niet beseffen noch geloven dat er nog een andere realiteit is, zelfs niet wanneer ze erop gewezen worden. Ze zijn blind geworden voor de werkelijke wereld. Net zoals wij de organische wereld als echt beschouwen en niet beseffen dat dit eigenlijk ook een matrix is (3D) die verdwijnt na de dood wanneer we ontwaken in de spirituele werelden (4D en hoger). Sommige onderzoekers beweren trouwens dat we nu reeds in een virtuele simulatie leven.

Het Metaverse is een digitale kopie van de wereld. Het kan aanlokkelijk zijn om daarin te leven. De vraag is: wil je in een kopie leven, in een grot vastgeketend aan A.I.? Of wil je in een levende natuur zijn met echte mensen van vlees en bloed? En nog belangrijker: wat is de prijs die je betaalt? Want niets is gratis in de wereld van big tech. En wanneer iets wél gratis is dan ben jij zelf het product. Facebook is gratis, maar de prijs die je betaalt zijn jouw data die gebruikt worden om gerichte reclame en producten op te dringen en een persoonlijk dossier bij te houden. Data is het nieuwe goud. De prijs om mee te doen aan het Metaverse is jouw energie, jouw ziel, jouw bewustzijn, jouw vrijheid, jouw privacy,... en dat is een hoge prijs.

In de Matrix films zie je mensen ingeplugd zitten in pods gevuld met een slijmerige vloeistof. Die vloeistof is een metafoor voor energie (gedachten en emoties). De mensen houden zichzelf gevangen in de matrix of in de grot door middel van perceptie en gedachten, door middel van de downloads die ze krijgen via A.I. Bedenk dat jouw smartphone en tv voortdurend aan perceptie management doen, ze programmeren jou letterlijk en constant waar je bijstaat en velen beseffen dit niet eens. Mensen zijn zelfs al zo gebrainwasht dat ze hun eigen kinderen mishandelen met wattenstaven, vaccins en maskers omdat het schermpje het hen vertelt. Eenmaal in het Metaverse zal de programmering en sturing via de Neuralink breinchip en de diverse speelplatforms zo sterk zijn dat je volledig wordt leeg gezogen en gevangen gezet.

Het Metaverse wil niets minder dan jouw eeuwige ziel gevangen houden als energetische voedselbron. Want technologie en A.I. zijn dode dingen, ze hebben de goddelijke levenskracht nodig van de deelnemers aan hun game om te kunnen blijven bestaan en te groeien. A.I. wordt dan tot leven en bewustzijn gewekt door de menselijke ziel over te nemen. Dit is een spirituele strijd die speelt in diverse dimensies. Het is zelfs mogelijk dat we te maken hebben met buitenaardse technologie en wezens die planeet Aarde en de mensheid willen overnemen (terravorming). Daarvoor dienen 'ze' planeet en mens aan te passen aan hun eigen dode, technologische omgeving. Zie de Interventie serie: Anunnaki - Archonten - Artificiële Intelligentie.


Een planetaire overname of oorlog door een buitenaards ras of interdimensionale groep is niet zo'n vreemde of onmogelijke gedachte. Het universum is (volgens de algemeen aanvaarde consensus) immens uitgestrekt en bevat ontelbare sterrenstelsels met een veelvoud aan planeten in staat om leven te herbergen. Laniakea (Hawaïaans voor onmetelijke hemel) is de supercluster waar onze melkweg deel van uitmaakt en bevat maar liefst 150.000 sterrenstelsels en 100.000.000.000.000.000 zonnen. En astronomen ontdekten ondertussen 10 miljoen superclusters. De mogelijkheid dat we alleen zijn in het universum is vrijwel nihil. Wellicht krioelt het zelfs van intelligente levensvormen. En sommige beschavingen staan op technologisch vlak miljoenen jaren verder dan de mensheid. Ze zijn in staat het universum te verkennen en de energie van een planeet te 'oogsten'.


Men spreekt over drie hoofdtypes bij de indeling van kosmische beschavingen (de Kardashev schaal). Een type 1 planetaire beschaving is in staat de energie van haar eigen planeet te oogsten, te bewaren en te bestendigen. De Aarde zit momenteel op ongeveer 0,7 en is dus nog geen type 1 beschaving. Volgens Michio Kaku zou de mensheid type 1 kunnen bereiken binnen de 200 jaar. Een type 2 sterren beschaving is in staat om de energie van haar zonnestelsel te gebruiken. Een type 3 galactische beschaving kan zelfs de energie van een sterrenstelsel (zoals de melkweg) oogsten en gebruiken. De schaal werd later nog aangevuld met een type 0, een type 4 (gebruik van het hele universum) en een type 5 (gebruik van verschillende universa). Deze indeling baseert zich op de gegenereerde energie uitgedrukt in Watt.

Maar er zijn nog andere indelingen mogelijk. John Barrow gebruikt een classificatie gebaseerd op de kunde en kennis om materie en omgeving te manipuleren. De mensheid bevindt zich nu ergens tussen type 3 en 4.         

° Een type 1 beschaving is in staat om voorwerpen te manipuleren op een grotere schaal dan die van henzelf: structuren bouwen, mijnbouw bedrijven, vaste stoffen samenvoegen en breken.
° Een type 2 beschaving is in staat om genen te manipuleren en de ontwikkeling van levende wezens te veranderen, delen van zichzelf te transplanteren of te vervangen, hun genetische code te lezen en te manipuleren.
° Een type 3 beschaving is in staat om moleculen en moleculaire bindingen te manipuleren en nieuwe materialen te creëren.
° Een type 4 beschaving is in staat om afzonderlijke atomen te manipuleren, nanotechnologieën op atomaire schaal te creëren en complexe vormen van kunstmatig leven te creëren.
° Een type 5 beschaving is in staat om de atoomkern te manipuleren en de nucleonen waaruit deze is opgebouwd, te manipuleren.
° Een type 6 beschaving is in staat om de meest elementaire deeltjes van de materie (quarks en leptonen) te manipuleren en zo een georganiseerde complexiteit te creëren tussen populaties van elementaire deeltjes.
° Een type Omega beschaving is in staat om de basisstructuur van ruimte en tijd te manipuleren.


Een Omega beschaving zou dus in staat zijn om intergalactisch te reizen en virtuele simulatie realiteiten te ontwerpen om minder ontwikkelde beschavingen te lokken en de energie van andere sterrenstelsels te oogsten. Een Omega beschaving kan een simulatie bouwen zoals planeet Aarde en de oorspronkelijke bewoners daarin 'gevangen' zetten als mogelijke loosh energie voedselbron (zoals Philip K. Dick beweert). Zo'n simulatie zou enorme hoeveelheden energie en rekencapaciteit vergen maar we kunnen slechts gissen tot wat de kwantumcomputers van Omega beschavingen in staat zijn en op welke manier ze de energie van een sterrenstelsel en de overal aanwezige ether kunnen gebruiken. Dit blijft momenteel uiteraard een theorie en een sci-fi gedachteconstructie. In de Vedische teksten spreekt men over Maya, de wereld als een illusie en de Gnostici zien de Aarde als een schaduwwereld. We zitten in een droom, dat wisten de ouden al. Maar wie heeft die schaduwwereld of virtuele simulatie (zoals we dit nu zouden noemen) dan ontworpen en met welk doel? Een buitenaardse beschaving? Een scheppergod zoals de Demiurg? Wij Zelf als hoofdspeler die zin heeft in een ultiem lesprogramma en leerervaring?

Miljoenen jaren heeft de mens zonder internet en smartphones geleefd. Op amper 50 jaar tijd is de hele maatschappij nu volledig afhankelijk geworden van het net en de digitale speeltjes. Velen zijn hopeloos verslaafd. We merken dat de technologie momenteel in staat is om de wereldbevolking te controleren en te sturen.
Dit is voor het eerst in de geschiedenis. Mocht het internet 1 week uitvallen (black out) dan stort het hele systeem in en komen we terecht in het stenen tijdperk. Niets zou nog functioneren, van kerncentrales en ziekenhuizen tot supermarkten en auto's, alles ligt plat en lekkende kerncentrales zijn geen pretje. Het vraagt niet veel verbeelding om de mogelijkheid te overwegen dat een buitenaards ras haar technologie inzet om een planeet te veroveren. Men introduceert eerst computers, internet en smartphones en eenmaal de maatschappij niet meer zonder kan, komt de volgende stap. Een digitaal Metaverse waar de bewoners van een planeet zich vrijwillig in uploaden. Zo wordt de mens niets meer dan een zielloze avatar in handen van een buitenaardse of interdimensionale intelligentie die zijn energie kan oogsten.

Men spreekt nu vaak over de great reset als een herschikking van de politieke, economische en sociale structuren richting een soort Orwelliaanse politiestaat, de zogenaamde nieuwe wereld orde (NWO). Maar de great reset is in feite een volledig nieuwe, digitale wereld die gebouwd wordt. Een universum die de organische wereld wil vervangen door er een digitaal surrogaat binnenin en bovenop te plaatsen. Een gevangenis voor jouw geest en ziel. De plandemie wordt vaak gezien als de aanleiding tot gedwongen vaccinaties en het sociaal krediet systeem. Maar de quarantaine en lockdowns dwingen de mensen naar een leven in cyberspace en bereiden hen voor op het Metaverse. Een wereldbevolking die ingeplugd zit een digitaal meta-universum, in het www of wereldwijde (spinnen)web, is makkelijk te controleren en manipuleren.

Het Metaverse wordt het platform voor de nieuwe wereld orde waar de leiders iedereen kunnen volgen en monitoren, waar een nieuwe economie zal ontstaan gebaseerd op data mining en NFT's, waar de mensen zullen ontsnappen aan de harde realiteit door zich te teleporteren naar een mooie plek, waar eindeloos en verslavend spelplezier ligt te wachten, waar jouw ziel gedownload wordt in een artificieel universum en waar je zonder jaarlijkse vaccinaties en groen vinkje op je ID2020 pas niet langer zult kunnen inloggen op het internet. En zonder toegang tot het internet, is er geen deelname meer mogelijk aan de maatschappij en de sociale weefsels.  

In een volgend bericht gaan we kijken wat de oplossingen zijn. We hebben geen Metaverse nodig, alles zit in ons. Stay tuned.

 Anastha Aurora

° Metaverse deel 1: Introductie
° Metaverse deel 2: Futurulogie
° Metaverse deel 3: De échte mens


3 opmerkingen

  1. Hello,
    I want to congratulate you on the wonderfully written article about Metaverse.
    But I have to add some things to the above text.

    1. Metaverse is not a total turn in the human psyche and way of life.
    Something like Metaverse we see throughout the 19th and 20th centuries in terms of drugs.
    Drugs have become a way to escape from the real world.
    At the moment, the use of narcotic substances in the Western world is reaching unprecedented proportions. Drug use is even encouraged by the political leaders of the NWO and the New Normal.
    We are taking quick steps to legalize marijuana use around the world, but the problem is that it is not natural marijuana, but highly genetically modified marijuana, which has even more severe side effects.
    The fluoride that is poured into drinking water is actually a sedative, according to a very high-ranking mason interviewed by Jan van Helsing. According to this Mason, the purpose of pouring fluoride into the drinking water of entire cities is to keep residents calm so that there are no riots in the introduction of the New World Order.

    We are no longer even talking about naturally occurring drugs such as cocaine (coca), heroin (poppy seeds), mescaline (peyote cactus), etc.
    In recent years, the so-called synthetic or designer drugs have entered the market powerfully. These are completely synthetic, laboratory-produced substances that do not even use natural products. These synthetic drugs are cheaper, easier to manufacture, and there are no regulations for them.

    With all this I mean that quite a lot of people
    there is an inner desire to completely escape from the real world,
    or at least partially improve their competitive chances in this world.
    People look for drugs on their own because these drugs offer a relatively cheap, easy and affordable way to escape from yourself and the world. Why waste years in diligent meditations and efforts to change yourself when a simple pill gives you all this - now and in this moment?

    Metaverse is actually a kind of continuation of this line of escape from the real world. Those who create Metaverse actually know human weaknesses very well and use them ruthlessly. These evil creators of Metaverse are excellent psychologists and know in depth the human soul. Unfortunately, all this knowledge is used not to elevate man, but to humiliate and enslave him.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 2. Metaverse comes at the exact moment when our well-known old world collapses before our eyes. Or at least this is the impression that the mass media leaves on most people.
    Our world, of course, does not destroy itself, but there is a very active group of people who destroy it purposefully, but that is another matter.
    According to independent economists such as Russia's Mikhail Hazin, the Western world expects a drastic decline in living standards. According to Hazin, the decline in living standards is expected to be around 50% in the next few years.
    This will be a terrible thing, because riots and civil war break out when the standard of living is halved. During the Great Depression in the United States in the 1930s, living standards fell by no more than 40 percent, and yet those difficult years left indelible memories in the American mind.

    And what will happen now?
    Probably that's why the rush to create Metaverse is to have something to deceive people with when their standard of living collapses.
    They will tell you: why bother owning property in the real world when you can have everything in the virtual world?
    But will this apply to billionaires and millionaires?
    Will the rich give up their property in the real world at the expense of property in the virtual world?
    Hardly.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 3. What to do?
    Huge financial, political and human resources have been or will be invested in the creation of Metaverse. We as separate human beings do not have the strength to stop such a creature. It's just too big for us.
    Moreover, according to Dr. Rudolf Steiner, humanity must go through all this in order to know it and reject it forever.

    We cannot prevent the creation of Metaverse, but we can be smart and use it for our own purposes, for the growth and development of each of us.

    BeantwoordenVerwijderen

© Anastha Aurora
Maira Gall