15/01/2022

Metaverse 2 (Futurologie)


Lees deel 1: Metaverse Introductie

Hieronder een blik in de toekomst zoals die op Future Timeline voorspeld wordt. Men belicht vaak de positieve en rooskleurige kant van de enorme technologische ontwikkelingen die bezig zijn en men staat zelden stil bij de ethische, morele en militaire consequenties van de innovaties. Er zijn wellicht voordelen op te noemen van een transhumane hightech maatschappij, bijvoorbeeld op medisch vlak of qua energie bevoorrading en oplossingen rond vervuiling en milieuvernietiging. Maar er zijn evenveel, zo niet meer, nadelen en valkuilen waaronder een verregaande ontmenselijking, strikte controlesystemen en onoverbrugbare verschillen tussen de superrijken en grote bevolkingsgroepen die afhankelijk zullen worden van een centrale staat naar communistisch model. Dit is slechts een minimale selectie, er staat nog veel meer op, de voorspellingen gaan tot het jaar 10.000 en verder. Het is geen natte vinger werk, alle vooruitzichten worden onderbouwd met artikelen en uitleg. Onderstaande selectie houdt vooral verband met A.I. en het Metaverse.   

Het 3D printen van organen

 2030

° A.I. is in staat de Turingtest succesvol af te ronden, A.I. is daarmee 'mensachtig' intelligent geworden in plaats van kunstmatig intelligent.
° 8K virtual reality hoofdconsoles zijn mainstream, bij deze pixeldichtheid is het beeld in het Metaverse en de videogames erg realistisch en enorm gedetailleerd. Er zijn nu ook speelkostuums met sensoren waardoor alle zintuigen bij het spel betrokken worden.
° Externe brein interface modules zijn nu mainstream, speler en brein zijn draadloos verbonden, de speler kan acties in het Metaverse uitvoeren via gedachten.
 ° De eerste kwantum computers met 1 miljoen qubits zijn beschikbaar, dit zal een boost geven aan de zelflerende machines die onder meer gebruikt worden bij de ontwikkeling van geneesmiddelen, het voorspellen van het weer, het maken van financiële modellen, het verbeteren van cyber veiligheid en de optimalisatie van A.I.
° Gebruik van 3D geprinte organen bij operaties en transplantaties, eerst enkel weefsel en celmateriaal, later ook het printen van alle 78 organen in het lichaam.
° Artificiële brein implantaten kunnen het geheugen herstellen (bij dementie en hartinfarcten), in latere decennia zullen de brein implantaten steeds meer functies van de hersenen kunnen overnemen.
° Een eerste succesvolle bemande vlucht naar Mars, onbemande vluchten voor bodemonderzoek en testen kunnen al vanaf 2025.
° De eerste versie van het kwantum internet dat werkt op kwantum signalen in plaats van op radio signalen voor het versturen van data.
° De sequentie van 1 miljard menselijke genomen is gekend, dat betekent dat het DNA van 1/8 ste van de totale wereldbevolking in een databank zit. Die databank kan gescreend worden door A.I. om defecten in de genen en het menselijk I.Q. in kaart te brengen. Deze data kunnen dan gebruikt worden om designer baby's te ontwerpen zonder gebreken.
° De mogelijkheid om menselijke brein simulaties te maken door modellen te vervaardigen van delen van het brein. De mogelijkheid om het brein op te waarderen. Het overplaatsen van herinneringen van mens naar machine en omgekeerd.
° De internet snelheid is nu 1 terabyte en 6G heeft 5G vervangen. 6G is 100 maal sneller dan 5G en verwerkt 1 terabyte per seconde (dat is 142 uur film downloaden in 1 seconde). De virtuele sensaties in het Metaverse en in de games worden nog accurater en preciezer. Het Internet of Things breidt uit van afzonderlijke objecten naar samengestelde en complexe objecten.
° Smart grid technologie is nu wijd verspreid, netwerken zoals het elektriciteitsnet zijn onderling verbonden waardoor bij uitval in een bepaalde wijk de storing kan opgevangen worden door een andere wijk, later zullen volledige landen en werelddelen zich met elkaar verbinden via een smart grid.
° Plooibare en ultradunne elektronica is beschikbaar (smartphones, tablets, tv's, zonnepanelen,...).
° Open source 3D geprinte kledij is beschikbaar aan superlage prijzen, 3D printing is 30 maal sneller geworden en veel mensen beschikken over zo'n printer. De open source kleding ontwerpen zijn gratis te downloaden.
° Harde schijven van 100 terabyte zijn beschikbaar, alles wordt sneller en kleiner.
° Gebruik van hypersonische militaire raketten (Mach 5 snelheid, 5 maal sneller dan het geluid).
° Artificiële bomen neutraliseren het CO2 gehalte, ze zijn 1000 maal efficiënter dan echte bomen.
° Kleine modulaire kerncentrales doen hun intrede, ze zijn goedkoper, beter en veiliger.
° Verschillende uitgestorven soorten kunnen terug gebracht worden via klonen, genetische manipulatie en selectieve kweekprogramma's.
° De volledige oceaanvloer is in kaart gebracht, en toont de fysieke structuur, de gezonken steden en schepen en de plaatsen die ontgonnen kunnen worden.

Designer baby's in artificiële baarmoeders

2040

° Het Metaverse is een fundamenteel onderdeel van het dagelijkse leven geworden (net als de smartphones nu), compleet met digitaal/virtuele werkplek, ontspanningsruimte en tal van andere omgevingen en hologrammen.
° Een koppeling (interface) tussen brein en computer raakt ingeburgerd waarmee de neocortex (hersenschors) zich kan verbinden met de cloud (internet cyberspace) en dagelijks wordt gebruikt. De interface kan extern zijn (via hoofdconsoles), semi-extern (via inplug prothesen) of intern (via ingeplante of zichzelf samenstellende componenten).
° Er zijn levensechte virtuele assistenten (robotmensen) als persoonlijke managers en databanken.
° Level 5 zelfsturende auto's zijn mainstream.
° Kwantumcomputers komen binnen het bereik van de gemiddelde persoon.
° Het onderwijs wordt overgenomen door A.I., echte leerkrachten zijn niet langer nodig, de student heeft een gepersonaliseerde virtuele assistent die hem begeleid volgens zijn talenten, mogelijkheden en doelen.
° Het totale aantal dienstrobotten nadert het miljard. Er zijn 4 hoofdgroepen: persoonlijke robotten (huishoudtaken en privé assistenten), professionele robotten (voor werktaken en commerciële activiteiten), industriële robotten (voor fabrieken en mijnbouw) en militaire robotten (die de menselijke soldaten vervangen).
° De eerste permanent bewoonde basis op de Maan waarbij 3D printing een grote rol zal spelen.
° Het begin van de mijnbouw industrie in de ruimte, het ontginnen van de rijkdom aan mineralen op asteroïden en manen.
° Hypersonische lijnvliegtuigen doen hun intrede, ze vliegen aan Mach 5 (7 maal sneller dan nu).
° Ontwikkeling van koolstof nanobuizen die 100 maal sterker zijn dan staal en vele mogelijkheden bieden in alle sectoren.
° Steeds meer robotten worden gebruikt in het leger en bij militaire operaties.
° Mogelijkheid tot gebruik van zonne-energie uit de ruimte door grote satellieten in een baan om de Aarde te brengen die het zonlicht opvangen (24 uur/7 dagen) en via lasers doorsturen naar de planeet waar ze ronddraaien (Aarde, Mars, Maan). Bij voldoende satellieten kan zo de hele Aarde van zonne-energie voorzien worden.
° Oceaan ontginning bereikt ook de diepste bodems door het inzetten van robotmachines.
° Commercialisering van kernfusie generatoren voor energie. Kernfusie is veiliger, goedkoper en ecologischer dan de huidige generatie kerncentrales.

Huisrobotten

2050

° De eerste algemene A.I. is wellicht mogelijk, deze A.I. modellen integreren menselijke vermogens zoals creativiteit, strategisch denken, emoties, redeneren, gezond verstand, out of the box denken en bewustzijn.
° De eerste mensachtige en levensechte robotten. Ze zijn quasi niet van echte mensen te onderscheiden en zijn zelflerend en draadloos verbonden met andere robotten en het centrale A.I.. Ze worden gebruikt in het huishouden, ziekenhuizen, rusthuizen, en voor tal van andere doeleinden.
° Smart cities met zelfrijdende auto's zijn een feit in bepaalde regio's van de wereld.
° De breincomputer interfaces zijn sterk verbeterd en kunnen ook in het brein ingeplant worden waar ze visuele, auditieve en sensitieve prikkels doorsturen die niet van 'echt' te onderscheiden zijn door het bewustzijn. Via de interface kan men in het Metaverse door middel van gedachten functioneren, interactief reageren en creëren.
° Bionische ogen zijn geperfectioneerd, een oogtransplantatie kan blinden laten zien maar ook het menselijke oog upgraden met nieuwe vermogens (in het donker zien, warmte kunnen zien, inzoomen en uitzoomen, allerlei data in het oog zien,...).
° Er zijn 2 ruimte liften gebouwd die de Aarde verbinden met de ruimtestations waarmee goederen en mensen kunnen getransporteerd worden via een kabellift.
° Er zijn virtual reality brillen en contactlenzen waarmee hologrammen kunnen gezien worden en die alle mogelijkheden bieden die nu door de smartphone ingevuld worden.
° Er is een permanent bemande basis op Mars voor onderzoekers en wetenschappers. Robotten helpen om Mars te ontginnen en ook bewoonbaar te maken voor toeristen en kolonisten in de toekomst.
° Er is overal opgewaardeerde (augmented) en virtuele realiteit aanwezig, het zit verweven in de samenleving en in de stad. Het kan gezien worden via VR brillen, ingeplante breininterfaces, smartphones en andere apparatuur. 
° Hyperloop tunnels verbinden steden en landen, daarin rijden ultrasnelle treinen aan 1.000 km per uur aangedreven door magnetisme.
° Zowel videogames als het Metaverse zijn foto realistisch geworden (16K) en niet meer van echt te onderscheiden. In het Metaverse kun je overal op bezoek gaan in hyper realistische simulaties van winkels, musea, bibliotheken, bedrijven, bezienswaardigheden, natuurtaferelen, speelomgevingen, enz. Er zijn levensechte NPC's (Non-Player Characters) aanwezig (digitale 'mensen' niet verbonden met een speler) waarmee je kunt converseren en interageren. Zie ook de film Free Guy.
° A.I. overtreft nu de mens in tal van beroepen wegens meer betrouwbaar, efficiënter en goedkoper. Vooral de administratieve beroepen, lopende band werk, ambtenarenwerk, marketing, verkoop, landbouw, en nog vele andere jobs zijn ten dode opgeschreven, maar ook creatieve beroepen worden bedreigd (schrijven, muziek maken, koken,...).  
° Zoekrobotten zijn vervangen door virtuele assistenten zoals persoonlijke huisrobotten, gepersonaliseerde avatars en hologrammen die via het smart house, de smart cars en de smartphone 24/7 beschikbaar zijn. De assistenten zitten verbonden met de database van alle opgeslagen kennis en kunnen elke vraag beantwoorden aangepast aan de persoonlijke doelen, talenten en carrièrestappen van de gebruiker. Ze doen suggesties en helpen de gebruiker zich te oriënteren in het leven, net als een persoonlijke coach.
° De meeste mensen hebben toegang tot een kwantum computer met quasi onbeperkte mogelijkheden, snelheden en prestaties.
° Innovaties zoals 3D printen, nanotech, nanobots, CRISPR en gentechnologie helpen om de ernstige ziekten tot een minimum te brengen.
° A.I. oorlogen behoren tot de mogelijkheden. Denk aan de Terminator of Matrix films waar onverwoestbare robotten, drones, onbemande toestellen en smart oorlogstuig worden ingezet en waar een gewone soldaat (of burger) geen schijn van kans tegen maakt.
° Op licht gebaseerde computerchips zijn mainstream. Ze zijn sneller en efficiënter omdat data beter kan opgeslagen worden in verschillende lichtfrequenties. En de controle van licht vraagt minder energie dan het controleren van elektronen door middel van transistoren (zoals nu). Dit opent de weg naar kwantum computers, zelfrijdende auto's, zelflerende computers, gesofisticeerde robotten, VR brillen en brein interfaces.
° De energieprijs is uitzonderlijk laag en goedkoop. Het gebruik van zon- en windenergie is enorm toegenomen en de prijs van deze energievormen en hun opslagmogelijkheden is enorm gezakt door efficiëntere technologieën en allerlei verbeteringen.
° Het grootste deel van de digitale transacties gebeurt via blockchain technologie. Bijna iedereen gebruikt nu dagelijks cryptogeld en digitale munten, er is vrijwel geen cash geld meer.

DNA manipulatie

Het 'intra-body nano-network'

Hierboven staan slechts enkele van de technologische ontwikkelingen die openbaar aangekondigd worden en/of reeds bezig zijn. Over andere innovaties en uitvindingen is veel minder bekend terwijl deze niettemin een grote impact op de toekomst der mensheid zullen hebben. Een organisatie als DARPA ontwikkelt al decennialang allerlei militaire technologie die ook gebruikt wordt in de burgermaatschappij (zoals project Pandora en Magneto). Het inbrengen van nano-apparatuur in het lichaam via vaccins is bijvoorbeeld een ingreep die tal van vragen oproept. Het moge ondertussen duidelijk zijn dat de dictatoriale dwang om iedereen ten allen koste een reeks injecties toe te dienen helemaal niets met een zogenaamd virus of met gezondheid en bescherming te maken heeft.

Hier volgt een mogelijk scenario...

Maar wat is dan wél de bedoeling? In een vorig bericht kwamen al 13 redenen aan bod voor de ongebreidelde vaccinatiedwang. Waar gaat het over? Kort gezegd: men is bezig om (bij de gevaccineerden) een intern nano-netwerk te bouwen, een inwendig moederbord die hun menselijke neurale systemen (brein en zenuwstelsel) vervangen door een artificieel netwerk wat dan (radiografisch en draadloos) bestuurbaar is via 5G en satellieten (Elon Musk). Dit klinkt misschien als sciencefiction maar het is niettemin perfect mogelijk, de papers staan on line (behalve die met de code top secret). Het enige wat nodig is om dit voor elkaar te krijgen, is (vrijwillige of afgedwongen) toegang tot het lichaam. En dat is precies wat momenteel op grote schaal aan de hand is: men dwingt de mensen (via de Covid hoax en de controlepaspoorten) om een reeks vaccins te nemen die, zoals reeds veelvuldig werd aangetoond, compleet nutteloos zijn. En ze zijn onwerkzaam tegen een 'virus' omdat ze daar niet voor gemaakt zijn, ze hebben een heel andere bedoeling.

De vaccins en boostershots brengen stapsgewijs nano-technologie in het lichaam die een tweeweg communicatie mogelijk maakt tussen mens en big brother. Enerzijds biomedische informatie over de fysieke en mentale toestand van de gevaccineerde persoon die dan opgeslagen wordt in een databank en anderzijds signalen die (via 5G en 6G) het artificiële nano-netwerk in het lichaam aansturen waardoor die persoon volledig controleerbaar en manipuleerbaar wordt. De gevaccineerden dragen dus een intern en kunstmatig communicatie systeem mee, verbonden aan een persoonlijk adres wat detecteerbaar is via bluetooth (een inwendig slavennummer) en in een lichaam wat niet langer hun eigendom is gezien het genetisch werd gemanipuleerd door mRNA technologie die gepatenteerd is. Eenmaal operationeel (na voldoende vaccinaties) worden lichaam en geest dan gemonitord door A.I. via een interne interface. Precies zoals Moderna op haar website ook verkondigt: de mens wordt gehackt door een 'operating system' gebaseerd op grafeenoxide, hydrogel en nano tech componenten. Dit is next level mind & heart control, een overname en transhumanisering van de organische mens door een nanocomputer in het lichaam te bouwen. Ze willen de mens van binnenuit veranderen en aanpassen aan een virtueel/digitale wereld waarvan het Metaverse al een eerste aanzet is.

Dit is de link met het Metaverse. Wat als men het DNA kan verbinden met een moederbord en zo het bewustzijn genereren of bepalen? Het DNA werkt als een 'antenne' om een bepaalde frequentie van bewustzijn te capteren, net zoals een radio een bepaald signaal kan ontvangen van een zendstation. Wat als men het menselijke bewustzijn kan vervangen door een gesimuleerd bewustzijn door het DNA instructies te geven en een intern zend/ontvangst systeem te assembleren. Kort gezegd: jouw oorspronkelijk (Zelf)bewustzijn wordt dan langzaam uitgeschakeld zonder dat je er erg in hebt en er komt een artificieel (zombie)bewustzijn in de plaats. We horen nu al verhalen van gevaccineerden die zeggen dat ze zich 'anders' voelen na de injecties. En mocht dit A.I. bewustzijn dan een virtuele realiteit decoderen (zoals een Metaverse of een gesofisticeerd videogame), zou je dit dan nog kunnen weten? Wat als ze een replica van jou kunnen maken door jouw persoonlijke frequentie (DNA) te manipuleren en jouw operating system (de mind) te vervangen door hun eigen systeem? Je wordt dan 'wakker' met een 'nieuw' bewustzijn in een virtuele realiteit die niet van echt te onderscheiden is en zonder besef van de echte wereld. Zie de film Free Guy en andere Hollywood Sci-Fi. Of uiteraard ook Ready Player One en de Matrix films. Daar zitten de mensen vastgeketend in een voedingscapsule  terwijl ze denken dat ze in de echte wereld leven terwijl het in feite slechts een simulatie is die hun gehackt bewustzijn codeert. Je zit dan gevangen in het Metaverse met lichaam, geest en bewustzijn en volledig in de macht van de ontwerpers van die virtuele realiteit (big tech, big government en groepen hogerop de piramide). Zo willen ze een perfect slavenras creëren en de verbinding tussen lichaam, ziel en geest breken (zoals Rudolf Steiner 100 jaar geleden reeds voorspelde).

En daarom willen ze ook de kinderen en straks de kleuters en baby's inspuiten. Men wil de transhumane generaties vanaf de geboorte in hun virtuele simulatie krijgen. Men wil hen van jongs af aan conditioneren om in een virtueel/digitale economie te kunnen functioneren gekoppeld aan een blockchain cryptogeld sociaal kredietsysteem. De officiële reden die ze opgeven om iedereen in de virtuele wereld te duwen is (onder meer) vanwege de klimaatverandering (hoax). Leven in een virtuele wereld, gekluisterd aan een scherm in een smart woonunit waar we digitale items verhandelen in het Metaverse, zou de persoonlijke ecologische voetafdruk en CO2 uitstoot verlagen. Wat niet klopt gezien het on line houden van de virtuele universa erg veel energie en grondstoffen kost. Het hangt ook samen met de 17 duurzame doelen van de VN, het great reset plan tot globale beheersing en controle over alle segmenten der maatschappij.


Er is evenwel een uitweg en die is heel eenvoudig. Ze hebben onze medewerking nodig om hun Metaverse, pasjesmaatschappij en virtuele slavenplaneet te laten slagen. Indien we afhaken en hun agenda weigeren dan is het zo voorbij. De kracht en de macht liggen niet bij hen, maar bij ons, bij de organische en soevereine mens met een vrije wil om NEE te zeggen.     

° Intra-body nano-network - Mik Andersen
° Orwell City - Intra-body nano-network
° Max Igan - Welcome to the Internet of Bodies

° CORONA: A Coordinate and Routing system for Nanonetworks
° Vaccination may replace your natural neuronal network with an artificial one
° Body area nanonetworks with molecular communications in nanomedicine
° DNA is a fractal antenna in electromagnetic fields
° Dr. Charles Morgan - Psycho-neurobiology
° Genetically magnetic control of neural system via TRPV4 activation with magnetic nanoparticles
° Enabling covert body area network using electro-quasistatic human body communication


Robot politie

Al deze technologische ontwikkelingen brengen belangrijke vragen aan. Wat betekent het om mens te zijn? Wat is een échte, oorspronkelijke mens? Wie zijn wij in feite? Het zijn cruciale vragen omdat de antwoorden de toekomst zullen bepalen. Is digitale technologie een waardevol verlengstuk van de menselijke vermogens en brengt het meer vrijheid, harmonie en liefde? Of zal technologie de mens uiteindelijk zo vervreemden van zijn eigen essentie en wezenlijke natuur dat zelfvernietiging om de hoek loert?

Vele inheemse natuurvolken noemen zichzelf ‘echte mensen’. Daarmee bedoelen ze mensen die een bewuste relatie hebben met de geestelijke werelden (Spirit) en diep verbonden zijn met zichzelf. Ze weten en voelen dat ze onderdeel zijn van een groter geheel en niet afgescheiden van elkaar, van de natuur en het universum. Een ‘echte mens’ is iemand die heel is en zijn of haar plaats in de wereld kent. Kan technologie deze diepe verbinding met 'Al-wat-is' dichterbij brengen of zorgt het voor een onoverkomelijke afscheiding en ontmenselijking?

Anastha Aurora

Daarover volgende keer meer in deel 3: De échte mens.

° Metaverse deel 1: Introductie
° Metaverse deel 2: Futurulogie
° Metaverse deel 3: De échte mens

° YouTube Video's: The World in 2030 - 2040 - 2050
° The Metaverse is your prison

° Alle berichten in de Matrix Serie


 


Geen opmerkingen

Een reactie posten

© Anastha Aurora
Maira Gall