Fascinerend zijn de zogenaamde wonderkinderen, ik volg er een aantal
op YouTube. De wetenschap verklaart hun genialiteit door (een combinatie
van) voedende en stimulerende omgevingsfactoren, de juiste genen en een
uitzonderlijk geheugen. Worden ze zo geboren of worden ze door opvoeding
en genen gevormd en gestimuleerd tot genialiteit?
Een spirituele verklaring kan zijn dat een ziel in vorige incarnaties
reeds een zekere expertise en kunde heeft opgebouwd die zich dan in een
bepaalde incarnatie volop manifesteert. En dat de ziel dan juist die
ouders en erfelijkheidsstroom uitkiest om zo de juiste genencombinatie
te verwerven. Zo werden Mozart en Bach (en vele anderen) geboren in een
muzikale familie.
Het blijft alvast opmerkelijk dat deze kinderen vanaf heel jonge leeftijd exact weten wat ze willen doen en 200% gefocust zijn op hun gave, passie en talent. Alsof ze met een welbepaalde taak naar Aarde komen (misschien is dit wel bij iedereen zo).
Enkele van mijn favorieten...
Een andere spirituele verklaring beweert dat wonderkinderen geleid,
geholpen en geïnspireerd zijn door gidsen, overleden kunstenaars of door
Bron. Het is bekend dat Mozart zijn composities kant en klaar
'doorkreeg', er hoefde niets aan te veranderen, ze waren perfect. Veel
componisten en schrijvers zeggen dat ze een 'datastroom' downloaden, het
gebeurt vanzelf en het komt uit een niet fysieke bron.
Het blijft alvast opmerkelijk dat deze kinderen vanaf heel jonge leeftijd exact weten wat ze willen doen en 200% gefocust zijn op hun gave, passie en talent. Alsof ze met een welbepaalde taak naar Aarde komen (misschien is dit wel bij iedereen zo).
Er zijn veel, heel veel voorbeelden. Sommige kinderen lijken wel
geboren om te zingen, te dansen, te schilderen, te componeren,...Is het klassieke onderwijs model daarop aangepast? Helemaal niet
eigenlijk (behalve misschien in Finland). Het onderwijs is niet gericht op
de ontwikkeling van de unieke individualiteit van ieder kind, maar
eerder op een algemene en uniforme aanpak voor de hele klas. Hier
ligt een belangrijke taak voor de ouders en hun keuze tot
opvoeding.
°°° Alma Deutscher: componiste, violiste, pianiste,
zangeres, en componeert vanaf 4 en schreef haar eerste
volledige opera op 7 jaar, een tweede op 10 jaar, een vioolconcert op 9 jaar, enz.Een korte BBC docu over het wonderkind.
°°° Aelita Andre: kunstenares (abstracte en meesterlijke
kleurcomposities).
°°° Akiane Kramarik: kunstenares (spirituele en fantasy
olieschilderijen)
°°° Angelina Jordan: zangeres en componiste, wint Norway's
Got Talent op 8 jaar.
°°° Emily Bear:
- 2 jaar: pianiste
- 3 jaar: componiste (de jongste componiste op Aarde)
- 4 jaar: professionele componiste met wereldwijd gepubliceerd werk
- 5 jaar: professionele concertpianiste
- 6 jaar: 3 prijzen gewonnen waaronder de ASCAP prijs voor compositie (de jongste winnares ooit)
- 8 jaar: reeds meer dan 350 composities op haar palmares
- 9 jaar: optreden in Carnegie Hall met eigen werk, vele tv optredens
- 11 jaar: reeds 6 albums and 15 songbooks uitgegeven
- 15 jaar: een zevende prestigieuze prijs, ze start een eigen jazz band, the Emily Bear Band - 16 jaar: ze blijft prijzen winnen en werkt samen met grote namen als Quincy Jones
Ze wordt vergeleken met Mozart en filmcomponist John
Williams en wordt tot de grootste pianistes en componistes
van de toekomst gerekend. Een muzikaal genie. Ze speelt en
componeert zowel klassiek, jazz, blues, pop en filmmuziek. Maar bovenal is ze ook een bescheiden, charmante, elegante,
lieve en positieve jonge vrouw. Hier met haar eigen jazz band.
Eén van haar vele prachtige composities, hier 'Les Voyages' geschreven op 13 jaar.
Geen opmerkingen
Een reactie posten