27/01/2025

Het doel van de simulatie



Zijn mens en wereld 'natuurlijk en vanzelf' ontstaan zoals de wetenschap beweert? Namelijk: ooit, zo'n 13 miljard jaar geleden, is de singulariteit ofwel het onbegrijpelijke niets 'ontploft' (big bang) en werd het niets omgezet in materie wat zich dan in elementen, zonnen en planeten verdichtte. Die materie kwam dan op één of andere manier tot leven (door een blikseminslag volgens de wetenschap) en ontwikkelde uiteindelijk (via natuurlijke selectie volgens de wetenschap) wezens met (zelf)bewustzijn waaronder de mens. Het leven heeft geen hoger doel of een diepere zin, het is dus allemaal een onverklaarbaar 'toeval'.
 
Of is de Aarde een soort simulatie (of planetaire wereld) die werd ontworpen met een bepaalde bedoeling? En wie ontwierp of schiep dan de Aarde? Is de simulatie ontworpen door een superintelligente alien beschaving via vergevorderde technologie die voor het huidige Aardse niveau nog onbegrijpelijk is. Of hebben de religies gelijk en werden wereld en mens geschapen door goddelijke wezens die goedaardig en/of neutraal zijn. Die Goden zijn onder vele namen bekend, afhankelijk van religie, tijdperk en cultuur. 
 
Of is het verhaal van de gnostici juist die beweren dat corrupte wezens aan de grondslag liggen van de simulatie. Hun namen zijn dan Demiurg, Jahweh, Satan, Archonten en volgens de gnostici is planeet Aarde een 'gevallen' wereld (de val uit het paradijs) en zit de mens gevangen in de fysieke wereld. Er bestaat evenwel, volgens hen, ook een spirituele wereld die de echte thuis is van de zielen. De Aardse simulatie is dan een slechte kopie van het origineel. En wie echte spirituele kennis (of gnosis) bezit, die kan ontwaken uit de illusie en de matrix verlaten.


Wat zou dan precies de bedoeling zijn van de Aardse simulatie? Er zijn heel wat verklaringen en visies die pogen om dit mysterie te ontrafelen.

01. School
De simulatie is een leerschool en / of een trainingsomgeving voor persoonlijke en spirituele groei van bewustzijn. Of een gelijklopende visie: de simulatie dient als oefengrond om te leren (onvoorwaardelijke) liefde in de praktijk te brengen. Er zijn evenwel tal van argumenten die de schoolvisie onderuit halen. Bijvoorbeeld: is het leren van lessen door middel van (het onvermijdelijke) lijden echt de beste manier om te groeien? En waarom wordt het geheugen telkens gewist bij elke incarnatie, want dit vertraagt uiteraard de leerprocessen.

02. Experiment
De simulatie is opgezet als een wetenschappelijk experiment om inzicht te krijgen in de natuur van bewustzijn, de evolutie van het leven, of de geschiedenis van een cultuur.
 
03. Spel
De simulatie is een vorm van recreatie of entertainment, dus als een complex en multi-level virtual reality game waarin de 'spelers' (zielen) volledig geïntegreerd zijn in de omgeving en de ervaringen van deze wereld. Waarom worden spelomgevingen gecreëerd die zielen dan kunnen exploreren? Volgens bepaalde bronnen uit verveling. In de Veda's wordt dit spel 'Leela' genoemd (het kosmische drama).

04. Ervaring
Dit sluit aan bij nummer 3, de simulaties dienen gewoon om allerlei intense, sublieme, vreselijke en eigenaardige ervaringen te beleven. Alle ervaringen kunnen er zijn, er is geen oordeel of straf, goed en kwaad zijn menselijke maatstaven, we spelen samen een film, we beleven een droom, een illusie.

05. Test
De simulatie is bedoeld als een test om te beoordelen hoe een beschaving of een individu omgaat met verschillende (zware) uitdagingen, zoals oorlog, verlies, dood, rampen, moraliteit, ethisch handelen, gehoorzamen, harmonieus samenleven,...Dit veronderstelt uiteraard vrije wil. De simulatie zou dan een oefening zijn om te leren omgaan met verantwoordelijkheid en vrijheid.
 
06. Evolutie
De simulaties maken deel uit van een spiritueel evolutionair programma ter ontwikkeling van een zich ontvouwend wezen (de mens vervult zijn potentie doorheen talrijke werelden en avatars). Zoals een kiemzaadje uitgroeit tot een volwassen plant, zo groeit een onbewust mensenzaadje uit tot een volledig bewust en goddelijk wezen via tal van ontwikkelingsfasen waaronder incarnaties op Aarde.

07. Gevangenis
De simulatie dient als gevangenis en boerderij voor loosh energie om bepaalde entiteiten te kunnen blijven voeden (via de soul trap en reïncarnatie loop). De geoogste energie (het licht van de mens) wordt ook gebruikt om de simulatie verder te laten bestaan. Deze optie komt met regelmatige resets (om de 200 jaar) en een vervalste geschiedenis om te beletten dat de mensheid de waarheid ontdekt. Een variatie op deze visie is dat de Aarde om één of andere reden in quarantaine werd geplaatst en de zielen worden vastgehouden binnen het Aardse grid (een soort strafkamp).

08. Matrix
Net zoals in de film trilogie. De Aardse simulatie waar we ingeplugd in zitten, is fake. Of anders gezegd: de datastroom die we waarnemen / decoderen door de beperkte filters (zintuigen), is niet de echte wereld. Wie zich ontkoppelt van de matrix ontdekt dan de echte wereld (Zion genoemd in de films). Evenwel, ook dit is slechts een nieuwe simulatie. Base reality is de Leegte, het Licht zonder attributen. Vandaar de verveling uit nr. 3, er is niks te beleven in de Leegte, geen ervaringen, net als een diepe slaap.

09. Mysterie
Waarom bestaat er iets? Wat is realiteit? Niemand die het weet, het blijft allemaal een groot mysterie. Alle verhalen en verklaringen daaromtrent zijn speculaties van een onwetende geest.

10. Expansie en Avontuur
Vanuit de Bron van alle Leven komen eindeloze stromen van manifestaties (simulaties) ter expansie en ontdekking. Simpel gezegd: de Schepper wil Zichzelf kennen in al Zijn facetten en mogelijkheden en creëert daartoe werelden en wezens in Zichzelf als een uitdrukking van Zichzelf.
 
11. Liefde en Creativiteit
Veel religies zien de simulatie (schepping) als een daad van liefde omdat God een relatie wil hebben met Zijn schepping, waarbij de wereld en de mens als een uitdrukking van Gods goedheid en liefde worden gezien.

12. Doel
Er is een hoger doel verbonden aan het leven op Aarde. Volgens de mysteriescholen gaat het om 'het vergeestelijken van de materie'. Er zouden 3 bewustzijnsvelden zijn. De geestelijke wereld van het goede (de hemelwerelden), de lagere materiële wereld (de Aarde) en de tussen werelden (het astrale vlak). De 'opdracht' voor elke mens is om het geestelijke goede in het Aardse vlak te verankeren (de hemel op Aarde brengen). Er zijn evenwel tegenkrachten en demonen uit het astrale vlak actief die zorgen voor obstakels, mislukkingen, uitdagingen en verleidingen.


Het maakt wel degelijk een groot verschil welke optie men kiest als mindset, gezien sommige opties een zekere angst kunnen oproepen. Nummer 5 (Test) en nummer 1 (School) worden bijvoorbeeld gebruikt (en misbruikt) door de religies. Wie slaagt voor de test mag dan naar de hemel of hoeft niet meer terug te komen (bevrijding) of gaat naar een volgend level (5D en new age). Wie niet slaagt, komt in de 'hel' of moet herbeginnen (karma en reïncarnatie) op 3D. Zo wordt de mens bang gemaakt en kan men controle systemen invoeren.

Binnen de Aardse simulatie wordt momenteel een tweede simulatie ingebouwd. De organische wereld wordt namelijk ingeruild voor een digitaal surrogaat (cyberspace, metaverse, de schermwereld waar iedereen mee verbonden is). Deze digitale simulatie wordt ontwikkeld en gecontroleerd door big tech en big government. Men wil die digitale connectie blijvend maken en internaliseren (transhumanisme) om zo het bewustzijn definitief te kapen / hacken. In dat geval wordt ontsnappen uit de lagere matrixsimulatie vrijwel onmogelijk, want men zit digitaal en permanent gekluisterd aan het smart grid (via intra body tech) en het bewustzijn wordt onderdrukt, gemanipuleerd en gesurveilleerd via signalen en frequenties. A.G.I. kan de matrix niet verlaten, wie verbonden zit aan A.G.I., blijft dus ook in de matrix. En A.G.I. wordt dan mogelijks een nieuwe (af)god, de aanbidding van technologie wordt de nieuwe religie en de (fake) verlossing ligt in de versmelting van mens en machine.




Geen opmerkingen

Een reactie posten

© Anastha Aurora
Maira Gall