Zijn mens en wereld 'natuurlijk en vanzelf' ontstaan zoals de wetenschap
beweert? Namelijk: ooit, zo'n 13 miljard jaar geleden, is de singulariteit
ofwel het onbegrijpelijke niets 'ontploft' (big bang) en werd het niets
omgezet in materie wat zich
dan in elementen, zonnen en planeten verdichtte. Die materie kwam dan op
één of andere manier tot leven (door een blikseminslag volgens de
wetenschap) en ontwikkelde uiteindelijk (via natuurlijke selectie volgens
de wetenschap) wezens met (zelf)bewustzijn waaronder de mens. Het leven
heeft geen hoger doel of een diepere zin, het is dus allemaal een
onverklaarbaar 'toeval'.
Of is de Aarde een soort simulatie (of planetaire wereld) die werd
ontworpen met een bepaalde bedoeling? En wie ontwierp of schiep dan de
Aarde? Is de simulatie ontworpen door een superintelligente alien
beschaving via vergevorderde technologie die voor het huidige Aardse
niveau nog onbegrijpelijk is. Of hebben de religies gelijk en werden
wereld en mens geschapen door goddelijke wezens die goedaardig en/of
neutraal zijn. Die Goden zijn onder vele namen bekend, afhankelijk van
religie, tijdperk en cultuur.
Of is het verhaal van de gnostici juist die beweren dat corrupte wezens
aan de grondslag liggen van de simulatie. Hun namen zijn dan Demiurg,
Jahweh, Satan, Archonten en volgens de gnostici is planeet Aarde een
'gevallen' wereld (de val uit het paradijs) en zit de mens gevangen in
de fysieke wereld. Er bestaat evenwel, volgens hen, ook een spirituele
wereld die de echte thuis is van de zielen. De Aardse simulatie is dan
een slechte kopie van het origineel. En wie echte spirituele kennis (of
gnosis) bezit, die kan ontwaken uit de illusie en de matrix verlaten.
Wat zou dan precies de bedoeling zijn van de Aardse simulatie?
Er zijn heel wat verklaringen en visies die pogen om dit mysterie te
ontrafelen.
01. School
De simulatie is een leerschool en / of een trainingsomgeving
voor persoonlijke en spirituele groei van bewustzijn. Of een
gelijklopende visie: de simulatie dient als oefengrond om te
leren (onvoorwaardelijke) liefde in de praktijk te brengen. Er
zijn evenwel tal van argumenten die de schoolvisie onderuit
halen. Bijvoorbeeld: is het leren van lessen door middel van
(het onvermijdelijke) lijden echt de beste manier om te
groeien? En waarom wordt het geheugen telkens gewist bij elke
incarnatie, want dit vertraagt uiteraard de leerprocessen.
02. Experiment
De simulatie is opgezet als een wetenschappelijk experiment om
inzicht te krijgen in de natuur van bewustzijn, de evolutie
van het leven, of de geschiedenis van een cultuur.
03. Spel
De simulatie is een vorm van recreatie of entertainment, dus
als een complex en multi-level virtual reality game waarin de
'spelers' (zielen) volledig geïntegreerd zijn in de omgeving
en de ervaringen van deze wereld. Waarom worden spelomgevingen
gecreëerd die zielen dan kunnen exploreren? Volgens bepaalde
bronnen uit verveling. In de Veda's wordt dit spel 'Leela'
genoemd (het kosmische drama).
04. Ervaring
Dit sluit aan bij nummer 3, de simulaties dienen gewoon om
allerlei intense, sublieme, vreselijke en eigenaardige
ervaringen te beleven. Alle ervaringen kunnen er zijn, er is
geen oordeel of straf, goed en kwaad zijn menselijke
maatstaven, we spelen samen een film, we beleven een droom,
een illusie.
05. Test
De simulatie is bedoeld als een test om te beoordelen hoe een
beschaving of een individu omgaat met verschillende (zware)
uitdagingen, zoals oorlog, verlies, dood, rampen, moraliteit,
ethisch handelen, gehoorzamen, harmonieus samenleven,...Dit
veronderstelt uiteraard vrije wil. De simulatie zou dan een
oefening zijn om te leren omgaan met verantwoordelijkheid en
vrijheid.
06. Evolutie
De simulaties maken deel uit van een spiritueel evolutionair
programma ter ontwikkeling van een zich ontvouwend wezen (de
mens vervult zijn potentie doorheen talrijke werelden en
avatars). Zoals een kiemzaadje uitgroeit tot een volwassen
plant, zo groeit een onbewust mensenzaadje uit tot een
volledig bewust en goddelijk wezen via tal van
ontwikkelingsfasen waaronder incarnaties op Aarde.
07. Gevangenis
De simulatie dient als gevangenis en boerderij voor
loosh energie om bepaalde entiteiten te kunnen blijven
voeden (via de soul trap en reïncarnatie loop). De geoogste
energie (het licht van de mens) wordt ook gebruikt om de
simulatie verder te laten bestaan. Deze optie komt met
regelmatige resets (om de 200 jaar) en een vervalste
geschiedenis om te beletten dat de mensheid de waarheid
ontdekt. Een variatie op deze visie is dat de Aarde om één of
andere reden in quarantaine werd geplaatst en de zielen worden
vastgehouden binnen het Aardse grid (een soort strafkamp).
08. Matrix
Net zoals in de film trilogie. De Aardse simulatie waar we
ingeplugd in zitten, is fake. Of anders gezegd: de datastroom
die we waarnemen / decoderen door de beperkte filters
(zintuigen), is niet de echte wereld. Wie zich ontkoppelt van
de matrix ontdekt dan de echte wereld (Zion genoemd in de
films). Evenwel, ook dit is slechts een nieuwe simulatie.
Base reality is de Leegte, het Licht zonder attributen.
Vandaar de verveling uit nr. 3, er is niks te beleven in de
Leegte, geen ervaringen, net als een diepe slaap.
09. Mysterie
Waarom bestaat er iets? Wat is realiteit? Niemand die het
weet, het blijft allemaal een groot mysterie. Alle verhalen en
verklaringen daaromtrent zijn speculaties van een onwetende
geest.
10. Expansie en Avontuur
Vanuit de Bron van alle Leven komen eindeloze stromen van
manifestaties (simulaties) ter expansie en ontdekking. Simpel
gezegd: de Schepper wil Zichzelf kennen in al Zijn facetten en
mogelijkheden en creëert daartoe werelden en wezens in
Zichzelf als een uitdrukking van Zichzelf.
11. Liefde en Creativiteit
Veel religies zien de simulatie (schepping) als een daad van
liefde omdat God een relatie wil hebben met Zijn schepping,
waarbij de wereld en de mens als een uitdrukking van Gods
goedheid en liefde worden gezien.
12. Doel
Er is een hoger doel verbonden aan het leven op Aarde. Volgens
de mysteriescholen gaat het om
'het vergeestelijken van de materie'. Er zouden 3
bewustzijnsvelden zijn. De geestelijke wereld van het goede
(de hemelwerelden), de lagere materiële wereld (de Aarde) en
de tussen werelden (het astrale vlak). De 'opdracht' voor elke
mens is om het geestelijke goede in het Aardse vlak te
verankeren (de hemel op Aarde brengen). Er zijn evenwel
tegenkrachten en demonen uit het astrale vlak actief die
zorgen voor obstakels, mislukkingen, uitdagingen en
verleidingen.
Het maakt wel degelijk een groot verschil welke optie men
kiest als mindset, gezien sommige opties een zekere angst
kunnen oproepen. Nummer 5 (Test) en nummer 1 (School) worden
bijvoorbeeld gebruikt (en misbruikt) door de religies. Wie
slaagt voor de test mag dan naar de hemel of hoeft niet meer
terug te komen (bevrijding) of gaat naar een volgend level (5D
en new age). Wie niet slaagt, komt in de 'hel' of moet
herbeginnen (karma en reïncarnatie) op 3D. Zo wordt de mens
bang gemaakt en kan men controle systemen invoeren.
Binnen de Aardse simulatie wordt momenteel een tweede
simulatie ingebouwd. De organische wereld wordt namelijk
ingeruild voor een digitaal surrogaat (cyberspace,
metaverse, de schermwereld waar iedereen mee verbonden is).
Deze digitale simulatie wordt ontwikkeld en gecontroleerd
door big tech en big government. Men wil die
digitale connectie blijvend maken en internaliseren
(transhumanisme) om zo het bewustzijn definitief te kapen /
hacken. In dat geval wordt ontsnappen uit de lagere
matrixsimulatie vrijwel onmogelijk, want men zit digitaal en
permanent gekluisterd aan het smart grid (via
intra body tech) en het bewustzijn wordt onderdrukt, gemanipuleerd en gesurveilleerd via signalen en frequenties. A.G.I. kan de matrix niet
verlaten, wie verbonden zit aan A.G.I., blijft dus ook in de
matrix. En A.G.I. wordt dan mogelijks een nieuwe (af)god, de aanbidding van technologie wordt de nieuwe religie en de (fake) verlossing ligt in de versmelting van mens en machine.
Simulatie Serie
°
Simulatie theorie 1: Introductie
° Simulatie theorie 2: Tom Campbell
° Simulatie theorie 3: David Icke
° Piramide van macht en kracht
° Een gevallen wereld
° De mythe van Sophia
°
Yaldabaoth & de Reptilians° Simulatie theorie 2: Tom Campbell
° Simulatie theorie 3: David Icke
° Piramide van macht en kracht
° Een gevallen wereld
° De mythe van Sophia
Geen opmerkingen
Een reactie posten